FAQ /

Store oplevelser
i trygge rammer

Vi ved at der kan være mange spørgsmål i forbindelse med COVID-19. Vi har derfor samlet svarene på nogle af de mest stillede spørgsmål herunder. Har I yderligere spørgsmål er i altid velkomne til at skrive en mail til os på info@nordsoemail.dk eller ringe på 9894 4188.

Oplevelsen

Vi gør alt hvad vi kan for at sikre, at det er en tryg oplevelse at komme som gæst på Nordsøen Oceanarium, og det skal samtidig være trygt for vores ansatte at udføre deres arbejde. Derfor vil du blandt andet opleve følgende ændringer i forbindelse med dit besøg: 

  • Annoncerede fodringer og aktiviteter kan risikere at blive aflyst, hvis vi vurderer at det ikke er forsvarligt ift. sikkerheden
  • Gæsteadgang vil på samme passager og trapper være ensrettet
  • Antallet af pladser i Caféen er begrænser, så det passer til de gældende arealkrav
  • Vi opfordrer til betaling med Mobilepay eller kort

OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL

Hvordan køber jeg billet? 

Vi anbefaler at du køber billet hjemmefra, for at lette flowet ved indgangen og undgå kødannelse. Køb billet her.

Når du køber billet i webshoppen skal du vælge ønsket dato og antal billetter. Hvis du ikke kan vælge den ønskede dato, er det fordi der er udsolgt af online billetter til den dag.

Billetter er kun gyldige på den valgte dato, så dobbelttjek gerne at du har valgt rigtigt, inden du gennemfører ordren. 

Når du har en gyldig onlinebillet, er du sikret adgang den pågældende dato. 

Billetter kan printes ud eller medbringes på mobilen, og skal vises ved indgangen eller scannes direkte i vores Fast Track. 

Såfremt der er andre særlige krav eller ting du skal være opmærksom på i forbindelse med billetkøb, vil det fremgå af vores webshop. 

Hvor mange gæster lukker I ind ad gangen?

Vi er forpligtede til at overholde regeringens retningslinjer om forsamlinger, og har derfor en grænse for, hvor mange gæster vi har i vores udstilling på samme tid. 

Tallet er beregnet ud fra vores areal og afhænger derfor meget af vejret, da vi har plads til flere gæster på de dage, hvor vores 6.000m2 udendørsareal også kan benyttes. 

Der er typisk mest travlt på dage med regnvejr og generelt mellem kl. 10-12.30, så vi anbefaler at du planlægger dit besøg på en dag med godt vejr.

Vi lukker aldrig flere end det tilladte antal gæster ind, men vores erfaring er, at det kan føles som om der er mange gæster, når alle opholder sig indendørs samtidig. 

Oplever vi trængsel i udstillingen, forbeholder vi os derfor retten til midlertidigt at lukke for billetkøb i indgangen og lukker kun gæster med forud købte billetter ind, når der igen bliver plads.  

Vi anbefaler derfor at du køber billet på forhånd her

Hvad gør I for at sikre afstand mellem gæster i udstillingen? 

Vi opfordrer alle til at respektere og overholde de gældende retningslinjer og har foretaget følgende sikkerhedsforanstaltninger, for at sikre både medarbejdere og gæster, når de befinder sig i udstillingen: 

Afstandsmarkeringer og ensretning
Flere steder er der lavet afstandsmarkeringer og markering om ensretning på gulvene.

Skilte med retningslinjer og påmindelser
Skiltning i hele udstillingen, der påminder og oplyser om gældende retningslinjer.

Udkald over speakeranlæg
Hvert 20. minut laver vi et udkald på dansk, tysk og engelsk over speakeranlægget, med påmindelse om at holde afstand og tage hensyn til hinanden. 

Begrænset antal gæster i udvalgte områder
Tydelig markering af det tilladte antal gæster i fx Backstage, Biografen og Hvalforskerhytten.

Hvad gør I for at sikre afstand mellem gæster, hvis der fx opstår kø for at komme ind eller bestille mad? 

Den nødvendige afstand mellem gæster er markeret med "hold afstand" på underlaget alle de steder, hvor der er tendens til kødannelse.

Desuden opfordrer vi til at man altid sørger for at holde den anbefalede afstand til både andre gæster og medarbejdere. 

Hvad gør I for at sikre jeres medarbejdere? 

Vores medarbejdere er alle instrueret i at overholde sundhedsmyndighedernes anbefalinger. 

I Café og butik er der opsat plexiglas til beskyttelse af medarbejdere ved gæstekontakt. 

Der er indsat ekstra rengøringspersonale - både i områder med og uden gæster. 

Alle ansatte bliver testet regelmæssigt og møder kun på arbejde med gyldigt Coronapas. 

Har Caféen åben? 

Ja, I kan sagtens nyde et lækkert måltid i vores Café. Se menukortet her.

Vi opfordrer til at man kun stiller sig én person i kø til bestilling, og madafhentning hvis muligt, så det er lettere at holde god afstand i køen. 

Vi opfordrer til betaling med Mobilepay eller kort. 

Hvad har I gjort for at sikre god hygiejne og generel sikkerhed? 

Vi har indsat ekstra personale til at sørge for rengøring i løbet af dagen. Alle gæstevendte overflader og potentielt smitterisikofyldte områder rengøres hyppigt. 

Der er desuden opsat et stort antal spritdispensere rundt i udstillingen, så det altid er muligt at opretholde en god håndhygiejne. 

Alle medarbejdere overholder de gældende retningslinjer. Medarbejdere med symptomer eller begyndende sygdom, er instrueret i at blive hjemme. Desuden testes alle medarbejdere regelmæssigt og møder kun på arbejde med et gyldigt Coronapas.